Drobečková navigace

Historie sboru

První zmínka o sboru byla již v roce 1819, kdy byl vydán závazný "Požární řád". Ochrana, nařízená Požárním řádem, se po zrušení cechů rozplynula. 

V roce 1879 byl založen nový spolek - uniformovaný spolek a sbor - "Dobrovolný spolek hasičů". Tehdejší obecní zastupitelstvo města pomohlo finančními prostředky novému spolku do začátku. 

Hasiči zažili dobré a zlé časy spolkového života a v roce 1900 se dostali do velmi kritické situace. Teprve až když v roce 1904 převzal vedení spolku Karel Dattelzweig, který provedl reformu jeho organizace, modernizaci a vybudoval z něj jeden z nejlepších útvarů toho druhu v západních Čechách. Velký vliv na hospodářskou situaci spolku, ale i z hlediska hudebního využití ve městě, bylo založení požárnické kapely, jakožto spolkové hudby. I z jejího výtěžku bylo našetřeno na první, na tehdejší dobu velmi moderní, parní stříkačku, kterou požárníci dostali ke dvěma zastaralým stříkačkám na ruční tlakový pohon roku 1908, se kterou se brzy nastěhovali do nové hasičské zbrojnice u Školního rybníka. 

 V roce 1937měl Dobrovolný spolek hasičů celkem 40 člen. V letech 1937 - 1945 byl pro požárníky klid, z důvodu politické situace. Po Karlu Dattelzweigovi byl velitelem Karel Höfnera, po kterém převzal sbor Rudolf Mahler.   

V osvobozeném Československu byl "Dobrovolný hasičský sbor v Boru" založen dne 28. listopadu 1945. Prvním předsedou se stal Oldřich Havlíček a prvním velitelem Václav Bureš. Nově založený sbor měl 30 členů. V roce 1950 si hasiči pořídili novou hasičkou stříkačku. Až do roku 1950 si všechno protipožární náčiní a nářadí musely požární sbory kupovat z vlastních prostředků. po vydání zákona o požární ochraně tuto povinnost převzaly národní výbory, které měly daleko větší možnosti a prostředky k nákupu výkonnější, ale také dražší protipožární techniky. 

Dne 24. července roku 1959 projednala rada MNV nezbytnost postavit novou hasičskou zbrojnic  a zahájila k tomu všechny potřebné kroky. Dne 28. prosince 1966 proběhla demolice staré požární zbrojnice a v říjnu roku 1968 začala výstavba nové požární zbrojnice v areálu nových bytovek v Borské ulici, která byla dne 27. června 1969 stavebně dokončena a dne 20. listopadu 1970 proběhla přejímka nové požární zbrojnice. 

V roce 1977 byla místní organizace se svými 164 členy největší organizací tohoto druhu na celém okrese Tachov. V roce 1980 měl sbor k dispozici cisternový vůz Škoda 706 RTH, dopravní automobil Avie 30 a malý požární vůz Škoda 1203. V roce 1993 Město Bor zakoupilo nový hasičský vůz Liaz CAS24 K. V roce 2003 byl pořízen hasičský vůz značky Tatra CAS32 T815,který byl zakoupen starší od podnikových hasičů z Moravy. 

V roce 2008 proběhla částečná rekonstrukce hasičské zbrojnice, kterou finančně zabezpečilo město a nemalou měrou svou pomocí přispěly členové sboru. Do nově zrekonstruované hasičské zbrojnice bylo také pořízeno nové hasičské auto značky Renault CAS20.  

V roce 2018 jednotka obdržela novy dopravní automobil Ford Transit. Vůz byl spolufinancován MV generální ředitelství HZS ČR, Plzeňským krajem a městem Bor.

V roce 2020 byla zahájena rozsáhlá rekonstrukce hasičské zbrojnice, která přinese členů výjezdoví jednotky a sboru moderní prostory pro jejich činnost.